شرکت ایزوگام شرق تولید کننده انواع ایزوگام و عایق رطوبتی

اصطلاحات بازار و نکات مهم خرید

ایزوگامی که برای اصلاح قیر آن از SBS (استایرن ـ برتارین ـ استایرن) استفاده شده باشد به ایزوگام نوع S و محصولاتی که برای اصلاح قیر آنها از APP (اتکتیک پلی پروپیلن) استفاده شده باشد به ایزوگام نوع A معروف‌اند. همچنین باید دقت کرد که در بازار، ایزوگام بر اساس نوع لایه‌های به کار رفته ۲ نوع است:

  1. ایزوگام تک لایه شامل پلی‌استر دوخته که این نوع ایزوگام به نسبت نوع دو لایه ظریف‌تر است و قابلیت انعطاف بیشتری دارد.
  2. ایزوگام دولایه شامل تیشو و پلی‌استر که این نوع ایزوگام ضخیم‌تر از نوع تک لایه بوده و دارای استحکام بیشتری می‌باشد.

همچنین ایزوگام ممکن است با روکش آلومینیوم باشد که مناسب مکان‌هایی است که در معرض تابش نور مستقیم آفتاب بوده و یا بدون روکش آلومینیوم باشد که بیشتر جهت عایق کاری سرویسهای بهداشتی و پی و … کاربرد دارد.

عایق رطوبتی که در آن از قیر اکسیده استفاده شده باشد به نوع ۵ معروف است که خود به دو نوع تقسیم می‌شود:

  1. عایق رطوبتی نوع O ویژه مناطق گرمسیر و معتدل (مقاومت در برابر سرما ۵+ و در برابر گرما ۹۰+)
  2. عایق رطوبتی نوع O ویژه مناطق سردسیر (مقاومت در برابر سرما صفر درجه و در برابر گرما ۸۰+) .

انواع استاندارد با نشان‌گذاری روی رول عایق مشخص می‌شود. این نشان گذاری باید در فاصله هر دو متر روی فیلم پلی‌اتیلن (نایلون) روی عایق چاپ شود. در این نشانه، ویژگی‌هایی از جمله نوع عایق رطوبتی، تاریخ تولید، وزن، ضخامت و علامت استاندارد چاپ می‌شود. هر نوع عایق رطوبتی استاندارد لازم نوع خاصی از آب و هوا را دارند. مثلاً نوع A مخصوص مناطق گرمسیر و سردسیر است (مقاومت در برابر سرما ۵- و مقاومت در برابر گرما ۱۲۰+) و یا نوع S نیز مخصوص مناطق سردسیر و گرمسیر و استاندارد نوع O مخصوص مناطق گرمسیر و معتدل است. استفاده از عایق غیر استاندارد و نامناسب با آب و هوا خساراتی را به دنبال خواهد داشت.

دو نوع ایزوگام در بازار موجود است: تک‌لایه پلی‌استر که ظریف‌تر است و انعطاف بیشتری دارد، دولایه تیشو و پلی‌استر که ضخیم‌تر است و به جای ظرافت و انعطاف، استحکام بیشتری دارد. ایزوگام چه تک‌لایه، چه دولایه، ممکن است با روکش آلومینیومی یا بدون آن باشد. اگر قصد دارید سطوحی مثل پشت‌بام را ایزولاسیون کنید که در برابر تابش مستقیم نور خورشید و گرما قرار دارد، بهتر است از ایزوگام با روکش آلومینیوم استفاده کنید. اگر قصدتان عایق‌کاری پی ساختمان یا دیواره و کف سرویس‌های بهداشتی است، از نوع بدون روکش استفاده کنید تا اقتصادی‌تر باشد.

– استاندارد هر عایق رطوبتی برای آب و هوای خاص کم و بیش متفاوت است، اما تولیدات استاندارد و مطمئن‌تر برای اطلاع مصرف‌کننده با درج و چاپ نشانه‌گذاری‌هایی در فاصله هر دو متر روی رول عایق همراه شده‌ است. از این موارد می‌توان به مقاومت در برابر اشعه فرابنفش، میزان انعطاف‌پذیری در دمای ۱۰- درجه سانتیگراد، میزان نفوذناپذیری آب و … اشاره کرد.

– برچسب عایق‌های استاندارد نیز باید شامل مشخصات تولیدکننده، تاریخ تولید، نوع عایق، علامت استاندارد و … باشد.

– باید بدانیم که در ایزوگام نامرغوب به جای استفاده از پلیمر یا قیر مرغوب، پودرهای معدنی یا مواد غیرپلیمری به کار می‌رود به همین دلیل نوع تقلبی آن بویی نامطبوع و مشابه گازوئیل صنعتی (مازوت) دارد. اگر دست خود را بر قسمتی از لایه خارجی و بدون پوشش ایزوگام نامرغوب بکشید، ذرات و رنگدانه‌های سیاه به دست‌تان می‌چسبد. می‌توان یک تکه کوچک از عایق را برش داد و پس از دو ساعت نگهداری در فریزر، آن را تا زاویه حدود ۱۲۰ درجه خم کرد. اگر از ناحیه خم شده شکسته یا ترک بردارد، جنس ایزوگام مرغوب نمی‌باشد و در غیر این صورت، مقاومت آن در برابر سرما و ترک مناسب است.

– اگر از عایق‌های ایزوگامی استفاده کنید که به جای پشم شیشه در مواد تشکیل‌دهنده آن نایلون به کار رفته، بهتر است. پشم شیشه با از بین رفتن لایه قیر به هر دلیلی، آب باران یا برف را به خود می‌کشد و سطحی طبله‌کرده پیدا می‌کند.

تهیه و تنظیم شرکت ایزوگام شرق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 16 =