شرکت ایزوگام شرق تولید کننده انواع ایزوگام و عایق رطوبتی

پلی استر سوزنی ( نبافته ) چیست ؟

در کارخانجات تولیدی ایزوگام ، از مواد پلیمری نمد مانند با تار و پودی از  جنس ترموپلاستیک استفاده می شود که از دولایه تشکیل شده ،یک لایه از جنس تیشو و لایه ی دیگر آن پلی استر است . این ماده  پلی استر همراه با  قیر و آلومینیوم از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده ی عایق های رطوبتی به شمار می آیند .نا گفته نماند که در تولید ایزوگام از پلی استر سوزنی و پلی استر اسپانباند استفاده می شود . این ماده پلیمری ضد آب می باشد ودر واقع کمترین واکنش با آب را از خود بروز می دهد.

خصوصیت بارز دیگر پلی استر سوزنی این است که در اثر حرارت تغییر حالت می دهد و دارای سطح بالایی از مقاومت کششی می باشد ،همچنین در دمای بالا اشتعال زاست.لایه ی پلی استر به کار رفته در تولید عایق رطوبتی با قیمت ایزوگام تولیدی رابطه مستقیمی دارد زیرا ایزوگامی که از یک لایه پلی استرتشکیل شده ،ظریف تر است و انعطاف پذیری بیشتری دارد، درحالی که ایزوگام ۲ لایه از ماده تیشو و پلی استر ساخته شده ،استحکام و ضخامت بیشتری نسبت به ایزوگام تک لایه (پلی استر) دارد .در تولید ایزوگام ،میزان جذب قیر به نوع پلی استر و میزان سوزن خوردگی آن بستگی دارد.

خصوصیات ایزوگام با پلی استر

خصوصیت بارز ایزوگام  با پلی استر استاندارد این است که، کمترین از هم پاشیدگی در حین نصب را از خود نشان می دهد . از ویژگی های پلی استر سوزنی یا نبافته  این است که به طور میانگین وزن هر رول حداکثر ۴۰ کیلو گرم باشد ونباید از این وزن تجاوز کند . میزان الیاف پلی استر طبق استاندارد ۳۸۸۰ باشد و همچنین ایزوگام تولیدی ۱۰۰ در صد از پلی استر نبافته ۳۸۸۹به همراه فلت الیاف شیشه ۳۸۹۱ باشد .سطح لایه منسوج صاف و یکنواخت  باشد و در دمای بین ۱۰ تا ۷۰ درجه چسبندگی بین لایه های آن نباشد و جذب شیره به سطح پلی استر به طور یکدست  انجام گرفته و در کمربند های  پلاستیکی بسته بندی شوند تا طی حمل آسیب نبینند و برآمدگی  و فرورفتگی در سطح منسوج ایجاد نشود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − نه =